Terjemahan

Sabtu, 27 Februari 2016

RAHSIA AMAL REBUSAN EPAL & SERAI KAK SRI CERGAS DI USIA 65


Secara kebetulan semalam saya berkenalan dengan Kak Sri (Sri Hanim), di restoran bersebelahan Kedai Promosi Jepun, yang hangat di kawasan perumahan saya sekarang. RAHSIA AMAL REBUSAN EPAL & SERAI KAK SRI CERGAS DI USIA 65. 
Mulanya sekadar menyapa akhirnya saya berpindah duduk semeja dengannya. Sambil menanti makanan tiba kami berborak-borak kosong. Rupa-rupanya dia bukan orang setaman. "Saya dari Cheras, hari-hari saya datang sini semata-mata nak dengar promosi Jepun ni." Dia buat saya ternganga. Larat sungguh Kak Sri memandu hari-hari dari Cheras ke Gombak.





Katanya, dia minat nak tahu apa produk yang dijual sebab dulupun dia dah pernah guna macam-macam produk Jepun termasuk bengkung untuk langsing. Sempat saya mengusiknya,"Patutlah akak langsing."
Tambahnya, dia dah pernah duduk Jepun dan adiknya juga duduk di Jepun. Kak Sri mengakui produk Jepun memang bermutu dan berkesan. Dalam berbual dari satu topik ke topik yang lain, akhirnya saya menunjukkan kepada dia botol jus Alo Vera yang baru saya beli. Tahu apa jawapan Kak Sri?
"Umur saya dah 65. Alhamdulillah tak ada masalah kesihatan. Saya amalkan minum air rebusan epal dan serai hari-hari." Dalam saya ternganga kali kedua pantas saya membuka bahagian nota dalam telefon bimbit saya lantas mencatat resepi ramuan awet muda Kak Sri itu tadi. Sungguh... saya nak mencuba sebab menengok penampilan fizikal Kak Sri saya yakin keberkesanan air amalannya itu. Sayangnya saya tak sempat mengambil gambar Kak Sri sebab bateri telefon habis pulak!
Terima kasih Kak Sri yang tidak lokek berkongsi tips kecantikan & kesihatan. Anda nak mencuba? Ayuh! ikuti resepi REBUSAN EPAL & SERAI KAK SRI di bawah ini. 
Ramuan:

2 biji epal hijau - saiz sedang
5 batang serai - dititik-titik
1.5 liter air Mineral
Cara Buat:
  • Gabungkan kesemua ramuan dan rebus sehingga epal lembut dan air susut ke 1 liter.
  • Sejukkan dan tapis.
  • Masukkan ke dalam botol dan simpan di dalam peti ais.
  • Minum sebanyak mana yang disukai setiap hari pada waktu pagi dan petang. InsyaAllah sihat dan cergas macam Kak Sri!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan